Sonntag, 30. Dezember 2012

Shanghai OOTD




Als ich im November in Asien war,  konnte ich euch leider nur aus Hongkong ein kleines Update schicken, da Blogger in China selbst gesperrt war. Ich möchte euch aber mein OOTD von meinem Day  Off nicht vorenthalten. Wir hatten einen Tag komplett frei (yay!) und konnten in Shanghai ein bisschen Sightseeing machen. Ich war natürlich auch shoppen, aber die Stadt ist einfach zu groß und unübersichtlich, um an einem Tag alle Malls und Märkte abzuklappern. Ausserdem war der Wechselkurs auch nicht der beste, somit habe ich mich nur auf die Sachen beschränkt, die es hier in Deutschland nicht zu kaufen gibt. Die Sachen zeige ich euch aber im nächsten Post!


***

During my November trip, I could only give you a small update from Hongkong because blogger was blocked in China. But I really want to show you my OOTD of my day off. We've had a complete day off and could do some sightseeing and shopping.
I hope you'll enjoy my travel impressions as much as I did! Unfortunately, the city is so big that I was not able to visit all the shopping malls and markets ;-). The exchange range was also not at it's best so I only focused on things which I cannot get in Germany. I will show you my new things in my next post though!

Shirt Mango / faux leather pants H&M / studded boots Ebay / scarf Zara / earrings Iam / nailpolish Alessandro ruby red gel































1. Very impressive Shanghai skyline
2-5: Outfit pics
6. On the Bund close to Nanjing Road
7. Meeting with Mr Rhino
8. statue in a park at Shanghai
9. dinner with a supplier in Zibo
10. Fish kisses in Qingdao
11. snacks found at Qingdao airport (pickled crab,brrr!)
12. visiting historic library in Ningbo
13. park at Ningbo historic library
14. designed wall at Ningbo historic library
15. dinner at Grand Hyatt Shanghai
17. miniature version of the City of God temple in Shanghai
18. miniature copy of Shanghai at Shanghai Urban Exhibition Center
19. airplane snack pickled Kohlrabi :)
20. I am the only blonde girl on the plane
21. The Bund
22. Dinner at Mr & Mrs Bund 







Kommentare:

  1. Schöne Bilder. Es haben einfach alle schwarze Haare im Flugzeug, wow.
    Liebste Grüße ♥ Hannah
    http://h-setthefashion.blogspot.de

    AntwortenLöschen
  2. Tolle Bilder, war auch vor 2 Jahren in Shanghai, da mein Opa und eine meiner Tanten dort wohnen. Waren ein paar schöne Tage und ich werde auch dieses Jahr wieder vorbeischauen :)
    LG Laura

    www.loreleys.de

    AntwortenLöschen

I like to hear what you think!
Ich freue mich über jeden Kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...